Gemeente Nissewaard

7 februari 2020

Iemand is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Geldt dat ook als je een uitkering hebt?

Foto: gvz / bijvoorbaatverdacht.nl

Op 5 februari 2020 heeft de Rechtbank in Den Haag bepaald dat het Systeem Risico Indicatie (SyRI) om fraude met uitkeringen op te sporen in strijd is met het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) en privacywetgeving. De rechtszaak was aangespannen door een ‘privacycoalitie’ van Privacy First, Nederlands Juristen Comité voor de Mensenrechten (NJCM), vakbond FNV en schrijvers Tommy Wieringa en Maxim Februari.

13 december 2018

Witboek Voorne-Putten Werkt BV

Foto: VPW BV / www.vpw.nl

Via onderstaande link is het witboek te downloaden!

20 november 2018

Vragenlijst huurwoningen Nissewaard

Foto: SP Veendam / SP Veendam

De afgelopen maanden hebben wij erg veel reacties en vragen gehad m.b.t. huurwoningen in Spijkenisse en omgeving. Vooral in Spijkenisse denken wij dat er veel vraag naar betaalbare huurhuizen zijn.

15 november 2018

gemeente Nissewaard heeft de wet heeft overtreden met het verzamelen van vingerafdrukken

Foto: VPW BV / www.vpw.nl

Staatssecretaris Tamara van Ark (Sociale Zaken) schrijft naar aanleiding van Kamervragen van GroenLinks en de SP dat de gemeente Nissewaard de wet heeft overtreden met het verzamelen van vingerafdrukken van uitkeringsgerechtigden.

7 september 2018

SP Voorzitter spreekt in commissie vergadering

Uw afdelingsvoorzitter spreekt in de commissie Sociale Domein inzake VPW!

26 mei 2018

AVG en de SP

SP afdeling Nissewaard vind het belangrijk dat de leden in kennis worden gesteld in het kader van nieuwe EU privacy regels!

28 maart 2018

Tijdelijk einde SP Nissewaard

Vandaag eindigt een periode van 8 jaar waarin de SP deelnam aan de Gemeenteraad in Nissewaard. Gisteravond werd dat bij de laatste vergadering van de oude Gemeenteraad nog eens aangegeven. Wij werden bedankt voor een goede en constructieve bijdrage.