h

Klachten over VP Flex Vervoer (wmo taxi)

19 januari 2019

Klachten over VP Flex Vervoer (wmo taxi)

Laatste tijd ontvangt SP Nissewaard klachten van burgers over VP Flex Vervoer en wij zijn opzoek naar meer klachten en verhalen.

SP Voorzitter Yoeri Arends die soms ook gebruikt maakt van de WMO Taxi is afgelopen woensdag 16 december slecht behandeld aan de telefoon, toen hij belde voor een mevrouw op leeftijd die 75 minuten moest wachten omdat de taxi gewoon was weg gereden.

Onze vraag is dus, zijn er nog meer klachten? graag melden via nissewaard@sp.nl of via 0644007750

Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld en moet gaan om de klachten vanaf 1 januari 2019!

Reacties

Als ik bel om 07.00voor een wagen om naar spijkenisse m.c om 08 15
Dan zeggen ze op een bottetoon mevrouw wij rijden vanaf 09.00 terwijl ik daar om 09.00 moet zijn
Elke keer moet il mijn afspraken af bellen bij mij longarts of cardioloog

heb nu enkele keren dat als ik taxi bestelde ik deze bestelde voor 12.45 uur dan zou de taxi tussen 12.30 en 13.00 uur er moeten zijn en ik kreeg om 13.20 taxi en dat gebeurde ook on avond uren heb dat nu 6 keer meegemaakt en is niet fijn als je niet ergens binnen gaan staan wachten

ik ben al enkele keren 25 minuten te laat op gehaald als ik afspreek om tussen 12.30 en 13.00uur opgehaald wilde worden komen ze om 13.40uur terwijl ik ziekenhuis moest in maasstad en er dan te laat aam kom en dat is niet een keer maar meerdere dagen gebeurt zodat ik er weinig van mag gaan geloven voor beterschap en als je zeg wat ben je laat hoor je personeel tekort

ritten zijn veel duurder als vorig jaar,omdat men met een eigen routeplanner werkt.
dit is door de vele ritten (noodzakelijk) onbetaalbaar,laat staan als je een familie bezoek wilt afleggen.
vaak met de gemeente gebeld over de prijzen en het te veel te laat ophalen,maar die beloven van alles, net als vp flex,en doen niets.
05-01 klacht ingediend bij vp Flex,bevestiging binnen 5 werkdagen bericht,heb tot heden niets vernomen.
op jaarbasis onbetaalbaar en met alle andere prijsstijgingen ben je wel gedwongen om veel achter de geraniums te zitten,wat de gemeente toch niet wil voor zijn burgers?

Ik ben vandaag door een chauffeur uitgescholden. Hij kon niet in de buurt komen omdat het opgebroken is. Of ik 2 straten met hem mee kon lopen. Gelijk vp flex vervoer opgebeld en uitleg gegeven. Ze hebben een andere gestuurd die wel kon komen via de opbreking. Nou had ik dezelfde chauffeur op de terugweg en hij maakte gelijk ruzie en zei ik wil geen schade rijden en ze moeten niet zoveel met mij bemoeien van de centrale. Er zaten nog meerdere mensen in de taxi en die hebben er ook wat gezegd tegen die chauffeur. Deze chauffeur heeft van mij al 2 keer een klacht gekregen. Hopelijk doen ze er wat mee.

deze keer op tijd opgehaald nu dus eerst naar rotterdam charlois lagendijk en dus wat gebeurt moesten we weer terug naar beverwaard en dat ik bij maasstad ziekenhuis ben ingestapt dus helemaal terug en daar persoon opgehaald naar chairloos en toen naar de dreef heen en weer gereden ik heb ruim 2 uur onderweg geweest om thuis tekomen hebben tomtom maar weten de weg niet was vorige week ook al gebeurt word dit wel zat 2 uur in taxi openbaar vervoer is toch wel sneller maar als je slecht kan lopen is dat minder moet echt gaan verbeteren hoop dat mensen ook meer moeten gaan klagen tot ze route`s kunnen op zoeken word dit dus zat

onze dochter heeft een verstandelijke beperking.
en woont in Spijkenisse .en wij in oud IJsselmonde.
dit is een afstand van 23,6 km .
daar men ons in de centrale kon vertellen dat dit 27,9 km was.
kon ze dus niet bij haar ouders langs.
ze wilde haar wel een paar straten eerder uit de auto zetten zodat wij daar konden staan om haar op te halen .
wat een idioten zitten daar in die centrale.iemand met een verstandelijke beperking .in de middel of nower te zetten om dat ze misschien over de limiet komen van 25 km.
maar ja als je leest in hun eigen vervoers-manifest dat rijden ze met eigen en verschillende route planners
voorafgaande keren geen probleem gehad hiermee.
nee wel snel geld verdienen maar service en beleefdheid staan niet in hun vaandel.

Ik bel regelmatig voor een taxi voor mijn ouders. Aan de telefoon word ik wel netjes geholpen. Maar ik hoor elke keer wat anders van mijn ouders.
Er scheen ook een chauffeur te zijn die totaal niet behulpzaam was.
Er wilde een hele oude meneer instappen, die chauffeur bleef gewoon zitten en toen mijn moeder haar hand uitstak om de meneer te helpen werd de chauffeur boos op haar.
EN nog iets.
Wij maken juist mee dat ze elke keer te vroeg zijn. Dan bellen we de taxi voor 1800. Dan horen ze tussen 1745 en 1815 te komen. Ze staan er dan al om 1730 en dan is het haasten om buiten te zijn voor ze wegrijden. Zo werkt dat niet met mensen die op leeftijd zijn. Zij kunnen niet meer rennen naar beneden of buiten om de taxi te halen. Ik zal niet eens beginnen over de tarieven. Echt schandalig dit.

al een paar jaar ga ik bij fam in de beverwaard op bezoek in januari wilde ik dat dus ook weer dus ik bel flex vervoer wat een stelletje horken zijn dat ze weten echt niet wat het is netjes opeens is mijn rit het dubbele van wat ik altijd moet betalen ik vroeg hoe dat kon toen kreeg ik een verhaal dat ik dacht waar gaat dit over maar het kwam er op neer dat het adres waar ik naar toe wilde ineens ander halve kilometer verder weg was als al die jaren er voor [ vind ik knap ] ik zei dat ik het een beetje vaag vond en dat vijftien euro toch wel een hoop geld is voor een bak koffie toen zei dat licht dat ik me dan maar in het begin van de beverwaard af moest laten zetten en dan op laten halen door fam nou toen viel ik stil naar mijn idee heb je als je z,n antwoord geeft het iq van een koektrommel maar wat ik nog veel erger vind is dat ik nu dus niet meer even naar mijn fam kan ter wel je het vervoer niet voor niks krijgt naar mijn idee moet de gemeente wat minder naar geld kijken en een vervoerder aanbieden waar je geen gezeik mee hebt HEEL DE GEMEENTE WAS SUPER TROTS OP NIEMANDS VERDRIET DAT HAD ZO MOETEN BLIJVEN EN NIET DIE MAFKLAPPERS WAAR WE NU AL EEN PAAR JAAR MEE TE MAKEN HEBBEN

Schandalig is het juiste woord. Per 1 januari betaal ik voor een gebruikelijke rit ruim 20% meer! Ik kan dit aantonen middels facturen van vorig jaar. Helaas hebben ze nog steeds niets in rekening gebracht maar als je een rit boekt zeggen ze het te betalen bedrag erbij. Afgelopen zondag rit naar Intermezzo en afgesproken om 9.00 uur ophalen. Dit ging correct maar tot mijn verbazing ging hij nog 5 andere mensen ophalen in Spijkenisse en deze ook weer afzetten in Spijkenisse. Ik zat dus voor joker ruim 45 minuten in een busje wat met mijn geplande rit naar Rotterdam zwaar verpaste want ik heb een vrouw met leukemie en die wil ik graag meerder keren per week bezoeken. Kosten? 30 x 4,00 x 2 = € 240 per maand. Leuk van de WMO! wat zij bij de nieuwe vervoerder hebben afgedwongen om goedkopere km te rijden krijgen wij nu dubbel en dwars op ons bordje geschoven.
Heb hier dan ook geen goed woord voor.

Met vriendelijke groet,
Harry Koch
Kongostraat 1 Spijkenisse

Schandalig is het juiste woord. Per 1 januari betaal ik voor een gebruikelijke rit ruim 20% meer! Ik kan dit aantonen middels facturen van vorig jaar. Helaas hebben ze nog steeds niets in rekening gebracht maar als je een rit boekt zeggen ze het te betalen bedrag erbij. Afgelopen zondag rit naar Intermezzo en afgesproken om 9.00 uur ophalen. Dit ging correct maar tot mijn verbazing ging hij nog 5 andere mensen ophalen in Spijkenisse en deze ook weer afzetten in Spijkenisse. Ik zat dus voor joker ruim 45 minuten in een busje wat met mijn geplande rit naar Rotterdam zwaar verpaste want ik heb een vrouw met leukemie en die wil ik graag meerder keren per week bezoeken. Kosten? 30 x 4,00 x 2 = € 240 per maand. Leuk van de WMO! wat zij bij de nieuwe vervoerder hebben afgedwongen om goedkopere km te rijden krijgen wij nu dubbel en dwars op ons bordje geschoven.
Heb hier dan ook geen goed woord voor.

Met vriendelijke groet,
Harry Koch

Mw. moet naar arts in Rotterdam. Bij de vorige vervoerder kostte deze rit, Spijkenisse-Rotterdam-Spijkenisse, 22 km Euro 8,88. Eind januari 2019 moest mw voor deze rit Euro 18,01 betalen.
Mw. vraagt zich af hoe dit kan.

Als we vanaf de Maasboulevard 107 in Spijkenisse bij onze zoon op bezoek gaan op de Blaaksedijk 207 in Mijnsherenland, betalen we voor de heenreis € 11,57 en voor de terugreis € 8,12, terwijl we precies over dezelfde weg heen en terug gaan. Ook kregen we te horen dat de heenweg 5 km langer is dan de terugweg. Wij hebben dat nagekeken op Google Maps en de kortste weg via Hekelingen en Oud Beijerland is 21 km.
Wij begrijpen er niets van, graag uw reactie.

Reactie toevoegen

U bent hier