Jongeren

SP-enquête OV van start

Persbericht over de SP-enquête Openbaar Vervoer

18 september 2022

Als het aan Rutte ligt, zitten we hele winter in skipak

Foto: Dave Klein
Zaterdag 17 september was het zover: het Prinsjesdagprotest in Den Haag.

Het protest in Den Haag heeft zo'n 2.500 mensen op de been gebracht. De SP organiseerde de actie in de aanloop van Prinsjesdag, aanstaande dinsdag, om te pleiten voor een noodplan tegen de snel stijgende kosten van energie en dagelijkse boodschappen.

12 september 2021

Woonopstand!

Het zal niemand zijn ontgaan dat vandaag duizenden mensen naar het woonprotest in Amsterdam zijn gekomen.

24 oktober 2017

Leerlingen in de Raad

Leerlingen van diverse scholen uit het voortgezet onderwijs in Nissewaard maken kennis met de politiek. Dat doen zij door een bezoek te brengen aan de Raadszaal.

6 april 2017

Toch kindergemeenteraad in Nissewaard?

Nee want daar was het college niet voor te porren. Een motie om die in Nissewaard in te stellen, werd niet uitgevoerd.

19 mei 2014

Als jongeren niet van zich laten horen, dendert de EU-trein door

Op donderdag 22 mei is de keuze aan jou. Dan mag jij stemmen over de toekomst van de Eur opese Unie. Veel jongeren twijfelen of en op welke partij ze gaan stemmen. Logisch, want de Europese Unie is ingewikkeld en staat ver van ons af. Daarom wil de SP de EU flink veranderen.

4 maart 2014

ROOD SPIJKENISSE LANCEERT OFFLINE FACEBOOK WALL

Hoe kom je te weten wat er in een stad leeft, als de inwoners nog helemaal niet weten dat je bestaat? ROOD Spijkenisse besloot dit probleem op te lossen door de straat op te gaan met haar Facebookpagina en de Spijkenissers te vragen wat zij vinden dat er in Spijkenisse veranderen moet.
ROOD Spijkenisse wilde graag horen wat de echte Spijkenissers bezig houdt en wat zij vinden dat er beter kan in hun stad. Omdat de afdeling nog in oprichting is, weten echter nog niet veel mensen de weg naar de Facebookpagina van ROOD Spijkenisse te vinden. De afdeling besloot daarom hun Facebookpagina maar naar de mensen te brengen! Op vrijdag 21 februari voerde ROOD Spijkenisse allerlei gesprekken met inwoners in het centrum van Spijkenisse. Mensen konden suggesties opplakken op de Facebook wall of al opgeplakte ideeën liken. De inwoners gaven bijvoorbeeld aan dat er meer activiteiten georganiseerd moeten worden voor jongeren en dat er meer goedkope woningen moeten komen in Spijkenisse. De komende tijd gaat ROOD Spijkenisse keihard haar best doen deze en andere problemen op de agenda te zetten in de Spijkenisser politiek.

11 juli 2013

ROOD, roder roodst

De afgelopen maanden zijn Roxanne samen met Martijn en Mustafa hard bezig geweest met het opzetten van een ROOD-groep binnen de SP Spijkenisse. Wij hebben alle drie een andere invalshoek en andere ideeën, genoeg om uit te putten zou je denken. Dat is ook zo. De bijeenkomsten zijn gezellig maar vooral inspirerend en er komen veel goede ideeën voor acties voorbij