Inkomen en uitkeringen

SP-bijeenkomst over prijsstijgingen

Tweede Kamerlid Bart van Kent van de SP gaf op 4 mei een
bijeenkomst in Spijkenisse. Hier besprak hij de nieuwe campagneplannen van de SP, maar ging hij ook in gesprek met de mensen over hun zorgen rondom prijsstijgingen.

5 juni 2022

Plan voor Sociale Vooruitgang

Foto: Erik van Donk

Zaterdag 4 juni was SP Tweede Kamerlid Bart van Kent in onze regio op bezoek voor een speciale avond over de stijgende prijzen.

25 mei 2022

Bart van Kent en Rob de Brouwer in gesprek over pensioenen

Foto: SP / SP.nl

Op vrijdag 27 mei vanaf 20.00 uur gaan SP-Kamerlid Bart van Kent en pensioenexpert Rob de Brouwer in gesprek over onze pensioenen, de uitblijvende indexatie en wat er nodig is voor een rechtvaardig pensioenstelsel.

28 juli 2021

Kamervragen Totta Data Lab

Data science bureau Totta Data Lab heeft in opdracht van de gemeente Nissewaard gezocht welke bijstandsgerechtigden mogelijk fraude pleegden. Het maakte hierbij gebruik van algoritmen

Gemeente Nissewaard voor de rechter om opsporing steunfraude

De vakbond FNV sleept de gemeente Nissewaard voor de rechter voor de wijze waarop deze bijstandsfraude opspoort. Dat gebeurt nu de gemeente het omstreden systeem van it-bedrijf Totta Data Lab blijft gebruiken.

Lees verder op het AD.nl

26 april 2020

Afschaffen kwijtschelding?

Terwijl honderdduizenden mensen in ons land hun baan dreigen te
verliezen door de coronacrisis zijn er vanuit het Waterschap Hollandse
Delta plannen om de kwijtschelding van de waterschapslasten gedeeltelijk af te schaffen. Hierdoor moeten huishoudens al gauw 185 euro per jaar meer gaan betalen!

7 februari 2020

Iemand is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Geldt dat ook als je een uitkering hebt?

Foto: gvz / bijvoorbaatverdacht.nl

Op 5 februari 2020 heeft de Rechtbank in Den Haag bepaald dat het Systeem Risico Indicatie (SyRI) om fraude met uitkeringen op te sporen in strijd is met het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) en privacywetgeving. De rechtszaak was aangespannen door een ‘privacycoalitie’ van Privacy First, Nederlands Juristen Comité voor de Mensenrechten (NJCM), vakbond FNV en schrijvers Tommy Wieringa en Maxim Februari.

27 mei 2018

Arm-Moedig

Jammer dat Rutte er niet was, was de mening van de aanwezige SP-leden op zaterdag avond, dan had hij pijnlijk “echt” kunnen voelen en zien in zeer goed gespeelde voorstelling, wat echte arm-moede is en inhoud en waar menig een op gezette tijden een welgemeend traantje moest weg pinken, want: arm-moede kan bijna iedereen overkomen..