Landelijke online zorg actie 5 september 2020

27 augustus 2020

Landelijke online zorg actie 5 september 2020

Foto: SP
De coronacrisis heeft nog eens onderstreept hoe belangrijk goede zorg is. Ook zijn er de komende tijd veel meer mensen nodig die in de zorg willen werken zodat goede zorg voor iedereen gegarandeerd kan blijven en de werkdruk omlaag kan. Zorgverleners verdienen meer waardering: een beter salaris, minder werkdruk en meer zeggenschap over hun werk.

Vooralsnog lijkt het er echter op dat medewerkers in de zorg er bekaaid afkomen: een incidentele bonus en ruimte in de begroting om de werkdruk in de zorg te verlagen. ,,Een extraatje voor zorg is prettig, maar het moet structureel beter”, aldus beroepsvereniging V&VN. (Verplegend en Verzorgend Personeel Nederland)

Wij gaan als partij voorop in de strijd voor meer waardering voor zorgverleners. Daarom komen we op zaterdag 5 september om 14.00u online in actie.

Op zaterdag 5 september organiseren we de grootse online demonstratie ooit voor de zorg in Nederland. Naast 10 duizenden mensen hebben zich vakbonden Nu91, FNV, CNV en ook GroenLinks en de PvdA hebben zich al aangesloten. Door het hele land willen zorgverleners in actie komen.

Dat is vlak voor Prinsjesdag en hét moment om van ons te laten horen. Wedoen dit online zodat (ook in deze coronatijd) zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen en we zorgverleners zo min mogelijk belasten.

We gaan voor de grootste online zorgactie ooit!

Je kunt je aanmelden via deze link.