Waarom geen vorstverlet voor Voorne Putten Werkt?

5 maart 2018

Waarom geen vorstverlet voor Voorne Putten Werkt?

Wij ontvingen een bericht, waaruit blijkt dat medewerkers, die voor Voorne Putten Werkt in de groenvoorziening zijn tewerkgesteld, vorige week gewoon door-werkten. Bij -6 graden. Terwijl bijna heel bouwend Nederland in de Vorstverlet thuis zat en het werd afgeraden lang buiten te blijven, waren deze mensen nog in de weer. Dat kan niet waar zijn!

Wij zijn daar hoogst verbaasd over. Vooral omdat VPW bedoeld is om te wennen aan een werkklimaat. Dan kan het toch niet de bedoeling zijn dat zij bij een gevoels-temperatuur van -15 aan het werk moeten? Welke ervaring doe je dan op, die je voor je carrière kunt gebruiken? Bevroren tenen en bevroren vingers? Dat kan toch niet waar zijn! Omdat wij onze ogen en oren niet konden geloven hebben wij daar vrijdag 2 maart direct toen dit ter sprake kwam het College om opheldering gevraagd. Wij vinden het onverantwoord om deze mensen onder deze omstandigheden te laten werken. Als dit inderdaad gebeurd is, willen wij maatregelen in de vorm van een aanpassing van het contract. Net als alle werknemers in Nederland hebben ook deze mensen recht op beschermende maatregelen. En vorstverlet is er daar één van.