Sluiting Voedselbank dreigt !

3 oktober 2017

Sluiting Voedselbank dreigt !

Bij de ingekomen stukken voor de Raadsvergadering van 4 oktober zitten de brieven waarin de Voedselbank pleit voor het verstrekken van subsidie. Als die niet wordt verstrekt, gaat de stekker er uit.

En dat kunnen we toch niet laten gebeuren in Nissewaard. Vrijwilligers bedienen zo'n 650 huishoudens met een voedselpakket omdat dat moet. Deze mensen hebben te weinig inkomen om zelfstandig een goed voedselpakket samen te stellen. Zij kunnen tijdelijk gebruik maken van de Voedselbank. Als dat niet meer kan, omdat de Voedselbank te weinig geld heeft, wordt dat voor hun een zeer groot probleem. Het gaat daarbij ook om kinderen. Dat in een rijk land als Nederland mensen voor hun levensonderhoud hiervan afhankelijk zijn is feitelijk een kwestie van eerlijk delen. Als de Gemeente Nissewaard besluit tot het verstrekken van subsidie, kan de organisatie verder en kunnen de mensen geholpen worden. Wij zullen daarom pleiten voor een zeer snelle behandeling van het verzoek met een positief besluit. De Voedselbank moet openblijven!