De voedselbank draait doorrrrrrr!

24 oktober 2017

De voedselbank draait doorrrrrrr!

Er was een echte dreiging dat de voedselbank Nissewaard haar deuren op 1 januari 2018 zou moeten sluiten.

De reden hiervoor was dat de kosten niet meer op te brengen waren zonder steun van de Gemeente. Ondanks fondswerving, crowdfunding, donaties en een bedrag aan subsidie dat de de voedselbank al van de Gemeente ontvangt, was het niet langer mogelijk de jaarlijkse kosten te betalen. Na een brief hierover aan het college en aan de gemeenteraad van Nissewaard werd bij de laatste vergadering al door de SP, bij monde van fractievoorzitter Hans Mellink, aangegeven dat de noodzaak tot snel handelen groot was. De wethouder zegde toe dat alles in het werk gesteld zou worden om ruim op tijd een beslissing van het college van B & W neer te leggen. En die was dit keer positief. De Voedselbank kan haar werk komend jaar voortzetten mede dank zij de bijdrage van de Gemeente Nissewaard. Maar ook en vooral door de inzet van tientallen vrijwilligers die betrokken zijn bij de acties van de voedselbank en het uitreiken van de pakketten.