Nissewaard Gemeenste Gemeente van Nederland ? Dat kan toch niet waar zijn?

8 mei 2017

Nissewaard Gemeenste Gemeente van Nederland ? Dat kan toch niet waar zijn?

Carrie schrijft regelmatig columns in het AD over misstanden in de samenleving. Dit weekeind schreef zij op de website van het AD dat zij Nissewaard wil voordragen als kandidaat als de verkiezing Gemeen(s)te van Nederland zou worden gehouden.

Aanleiding hiervoor is, zo schrijft zij, dat Nissewaard de afgelopen maanden drie dakloze mannen niet netjes heeft behandeld. Dat wil zeggen dat zij enkele malen naar de gemeente Rotterdam zijn verwezen en door Rotterdam weer terug naar Nissewaard. U kent het wel. Van het kastje naar de muur worden gestuurd of met een kluitje het riet in. Daarbij kwam dat zij geen uitkering konden ontvangen omdat zij geen postadres hadden. Geen uitkering betekent ook geen geld voor een woning. Kortom, hier zou in de afhandeling van hun vraag tot hulp een en ander zijn misgegaan. Wij hebben het College vragen gesteld over deze kwestie en zijn benieuwd naar de reactie van het College. In 2013 hebben wij al eens aangegeven dat deskundigen uit het werkveld verwachtten dat het aantal daklozen zou toenemen. Extra maatregelen waren volgens het College destijds niet nodig. Als mensen een halfjaar moeten wachten om tijdelijk een onderdak te krijgen in een noodopvang, moet er volgens ons wel wat gebeuren om nare toestanden te voorkomen.