SP derde partij in Nissewaard bij Kamerverkiezing 2017

16 maart 2017

SP derde partij in Nissewaard bij Kamerverkiezing 2017

Volgens de verkiezingssite van het Nederlands Dagblad is inmiddels 99% van de stemmen geteld. Op basis van die telling heeft SP in Nissewaard 5.424 stemmen gehaald. Dat is 10,5 %. Daarmee is de SP de derde partij in Nissewaard na de PVV (23,7%) en VVD (20,3%). Wij danken ALLE kiezers die hun stem op de SP hebben uitgebracht!

Eigenlijk is het geen slecht resultaat. Hoewel wij daarmee hetzelfde percentage halen als 4 jaar geleden. Nu zegt de uitslag zeer weinig tot niets als je het vertaalt naar de Gemeenteraadsverkiezingen die volgend jaar worden gehouden. ONS doet nu niet mee en PVV deed vorige keer niet mee. Of zij komende verkiezingen mee zal gaan doen, is de vraag. Als zij meedoet, zal zij de stemverhouding sterk gaan beinvloeden. Daarnaast doet ook een plaatselijke partij als LOB niet mee met de kamerverkiezing. En waar gaan de stemmen van 50+ en Partij voor de Dieren naar toe als de nieuwe gemeenteraad wordt gekozen? Kortom: er is geen pijl op te trekken, behalve, dat wij gelijk zijn gebleven ten opzichte van de vorige keer. Een trouwe aanhang, zou je kunnen zeggen. Natuurlijk is het jammer dat wij niet meer zetels hebben kunnen krijgen in de Tweede Kamer. De vraag of we mee gaan regeren, zal de komende tijd beantwoord worden.