Bodem schatkist Nissewaard in zicht.

21 december 2016

Bodem schatkist Nissewaard in zicht.

Zaterdag konden we allemaal in het AD lezen dat de wethouder Hamerslag  van financiën zich zorgen maakt over de schatkist van de gemeente. Er moeten stukken grond, die in erfpacht zijn uitgeleend, worden verkocht om geld binnen te krijgen. De bouw van huizen op het Land, de Elementen de Haven en natuurlijk Heer en Meester kan niet snel genoeg gaan omdat er meer geld de schatkist uitgaat dan er
binnenkomt. In dezelfde krant geeft vertrekkend VVD-raadslid   Scheek aan dat hij zich afvraagt of 30 miljoen niet te duur was voor de Stoep.  Maar ja, de trein reed en anderen vóór hem hadden al besloten om “ja” te zeggen.  Natuurlijk reed de trein, zoals hij zegt maar nog niet op volle snelheid. Toen hij aantrad, moest het besluit tot de bouw van dit dure theater nog worden genomen. En op dat moment konden we echt nog wel terug. Er zat nog geen heipaal in grond. De SP heeft toen voorgesteld de bouw uit te stellen tot er meer geld beschikbaar was én om het theater goedkoper te bouwen.  Op verzoek van de SP werd over het starten van de bouw hoofdelijk gestemd. Scheek had ook  “tegen” kunnen roepen. De raadsleden van de collegepartijen stemden allemaal voor. Berouw komt helaas na de zonde en met de kennis van nu….. keuren we toch allemaal de begroting  voor 2017 goed.  Hoewel alle partijen heel goed weten dat
Nissewaard er financieel beroerd voorstaat. Ondertussen krijgt Nissewaard al een veeg uit de pan van de Provincie Zuid-Holland die vindt dat de reserves te gering zijn en dat snel iets gedaan moet worden aan de wankele positie van de gemeente. En dat was precies één van de twee redenen voor de SP om tegen de begroting te stemmen.