Bestuurswisseling SP Nissewaard

Bestuurswisseling SP Nissewaard

Foto: Hans Mellink / ALV dec 2016

Bij de SP afdeling Nissewaard heeft een bestuurswisseling
plaatsgevonden. Op 12 december werd afscheid genomen van Theo den Boer (foto).
Uit handen van fractievoorzitter Hans Mellink ontving hij een klein cadeau om samen met zijn vrouw van te gaan genieten. Helaas moest hij zijn functie opgeven. Desondanks werd zijn inzet de afgelopen jaren zeer gewaardeerd door de leden van de afdeling.

Daarnaast was al eerder afscheid genomen van de voorzitter van de afdeling Guus van Zanten. Hij was de drijvende kracht achter de schermen die er voor heeft gezorgd dat Spijkenisse en later Nissewaard weer een SP afdeling heeft. Hij slaagde erin een team bijeen te krijgen dat in staat was zaken in beweging te krijgen. Denk daarbij aan de actie bij het Ruwaard van Putten ziekenhuis, Huur te duur en de acties rond WMO en Zorg. Het was ook mede aan hem te danken dat de SP van 1 naar 3 zetels groeide. Na 9 jaren werd het tijd om het stokje over te dragen. Bij de ledenvergadering werden Yoeri Arends en Erik van Donk met overgrote meerderheid gekozen tot voorzitter en secretaris. Zo kan de SP voortbouwen aan een nog grotere afvaardiging in de gemeenteraad.