Nissewaarders zijn afbraak van de Zorg zat

31 mei 2015

Nissewaarders zijn afbraak van de Zorg zat

De SP steunt van harte de landelijke volkspetitie van de vakbonden FNV en CNV om het kabinet duidelijk te maken, dat het niet goed gaat met de zorg. Daarom stonden afgelopen zaterdag SP-ers op de markt.

Foto: SP
Zij trokken daarvoor deze keer het FNV-shirt aan en vroegen marktbezoekers hun handtekening te plaatsen en zo uiting te geven aan hun ontevredenheid over de Zorg. Mensen waren graag bereid hun handtekening te zetten.Binnen twee uur waren er maar liefst 180 verzameld. Samen met die van meer dan driehonderdduizend anderen zullen deze op 19 juni worden aangeboden aan het kabinet. Met één doel: Stop de afbraak van de Zorg! Uit de reacties van de mensen blijkt dat ook de burgers van Nissewaard zeer ontevreden zijn over het verloop. Mensen worden gekort in ondersteuning voor het huishouden en vervuilen. Terwijl zij meer hulp nodig hebben, wordt er toch tijd afgehaald. Zij worden verwezen naar buren omdat zij geen kinderen hebben terwijl zij omringd zijn door buren die zelf hulpbehoevend zijn. Kortom: ook hier gaat het niet goed met de zorg. De mensen zijn het zat en worden wanhopig want “niemand doet wat” en “in Den Haag luisteren ze toch niet”. Dat moet nog blijken als er straks waarschijnllijk 500.000 handtekeningen in de Haag worden overhandigd. Men hoopte na 6 weken 300.000 handtekeningen op te halen. Inmiddels zijn er na 3 weken al méér dan 300.000! Dat is al een heel duidelijk signaal, zo vindt de SP Nissewaard.