Debat Boekenberg

18 november 2014

Debat Boekenberg

Verkiezingsstrijd naar hoogtepunt

Afgelopen zaterdag was het debat in de Boekenberg. Dit wordt gezien als het hoogtepunt in de verkiezingsstrijd, die afgelopen weken in Spijkenisse en Bernisse gaande was. Jammer genoeg was het weer ons niet gunstig gezind. Toch kunnen wij, dankzij de inzet van onze leden, terugkijken op een geslaagde dag. Dat was ook te danken aan het popkoor Singing Beat die bij onze stand stond en  de band Dee’s Honeytones die in de Zuidwester optrad. En vergeet de soepkar niet, die de voorbijgangers van een beker heerlijke SP-Tomatensoep voorzag.  Hoewel in het Weekblad Spijkenisse lijkt alsof wij als enige niet aanwezig waren, hebben wij ook bij dit debat onze standpunten, zij het kort, onder de aandacht kunnen brengen.
Van de gehouden debatten verwachten wij niet dat zij zullen leiden tot verschuivingen in de keuze van de kiezers. Veel waardevoller vonden wij dan ook het bezoek met Emile Roemer aan het Multatulihuis en de Zuidwester. Daar spraken wij de mensen van de werkvloer en de cliënten die hun zorgen uitten over de veranderingen die per 1 januari 2015 plaatsvinden in de met name de zorg. Als er in de geschiedenis één moment is waarop het ergens over gaat bij de Gemeenteraadsverkiezingen, dan is dat op 19 november. Het gaat over de keuzes die de gemeenten kunnen maken bij het beslissen over de bijstand, de hulpmiddelen, het armoedebeleid, de huishoudelijke zorg, de verzorging voor onze ouderen, de jeugdzorg  en dergelijke en dat raakt de burgers van Spijkenisse direct. Blijf daarom niet thuis. Thuiszitten helpt niet. Breng daarom uw stem uit en stem vooral SP.