Waarom lid worden?

Waarom zou ik lid worden?

Omdat leden van een partij waardevol zijn. Namelijk lid worden betekent dat je stemrecht heb binnen een afdeling, maar ook buiten je afdeling als je daarom word gevraagd. De voorzitter van een afdeling vraagt regelmatig aan zijn leden of hij of zij wilt stemmen over een bepaald onderwerp of bestuurskwestie.

Elke afdeling heeft 5 bestuursleden, waaronder een Voorzitter, Secretaris en een Penningmeester. Daar buiten zijn er nog 2 gewone bestuursleden. Deze bestuursleden worden gekozen door de Algemene Leden Vergadering waar elk lid bij mag zijn. Vandaar dat leden belangrijk zijn, want zonder leden is er geen bestuur en is er ook geen afdeling.

Onze afdeling organiseert bijna elke maand een vergadering en paar keer per jaar een ALV. Meerdere keren per jaar zijn we actief op straat en gaan we mensen het gesprek gaan, over wat hun willen. Dit doen we niet alleen rond verkiezingstijd maar vooral daar buiten.

Samen zijn we socialer!

Iedereen vanaf 16 jaar mag lid worden en dat kan al vanaf 5 euro per kwartaal!

Wil je nog niet gelijk lid worden, maar wil je een dag mee lopen? Laat het de voorzitter weten en reageer via deze website!