Nieuws, april 2015

20 april 2015

SP CAMPAGNE ‘ER IS GENOEG VOOR IEDEREEN’

Foto: SP

De komende maanden gaat de SP afdeling Nissewaard aan de slag gaan in het kader van de campagne "Er is genoeg voor iedereen"
Elders in het land blijkt  op straat dat veel mensen onze kritiek op de enorme vermogensongelijkheid delen. Dit wordt dan ook het centrale thema voor de komende tijd.

20 april 2015

April: Maand van de filosofie

De Stichting Maand van de Filosofie organiseert elk jaar in april de Maand van de Filosofie. Elk jaar wordt een nieuw thema gekozen, verschijnt er een essay en
wordt de Socratesbeker uitgereikt aan het beste filosofie boek van het voorafgaande jaar.

8 april 2015

De eerste 100 dagen van het college van B & W Nissewaard

Inmiddels zit het huidige College van B & W Nissewaard 100 dagen sinds zij is geïnstalleerd op
2 januari 2015.  Wat is er sindsdien gebeurd?

3 april 2015

Motie SP en D66 aangenomen in Raad Nissewaard

Op 1 april werd gestemd over een motie van SP en D66  waarin werd gevraagd om een onderzoek naar de haalbaarheid van een Kinder gemeenteraad.  Deze werd unaniem aangenomen en dat is de tweede motie in korte tijd. Dat alle politieke partijen er achter staan, komt omdat zij er allemaal van overtuigd zijn dat de betrokkenheid van burgers in de Gemeente Nissewaard nu tekort schiet. Dat leiden zij af uit de opkomst bij de Gemeente-raadsverkiezingen (35%) en de Provinciale Staten (39%).